Pressmeddelande

EP Strasbourg
Kategorier: Pressmeddelande, Startsida
Taggar: , , , ,

– EU:s visioner bör handla om hur vi ökar friheten, stärker forskningen och ger ständigt bättre förutsättningar för företagandet att blomstra. Det säger Gunnar Hökmark, som är vice ordförande i Europaparlamentets största partigrupp, EPP-gruppen, i en kommentar till Kommissionsordföranden José Manuel Barrosos så kallade State of the Union tal på onsdagen.

– Världens största ekonomi måste också bli världens största marknad genom att vi fullföljer och förnyar de gränsöverskridande reformer och avregleringar som inletts. Det finns mängder av åtgärder att gå vidare med för att EU skall bli en ekonomisk ledare istället för att vi fastnar i diskussioner och fruktlösa konflikter kring nya institutioner och unioner inom den Europeiska Unionen, avslutar Gunnar Hökmark.

One Response to Pressmeddelande: Världens största ekonomi måste också bli världens största marknad

1. Hans Rothenberg says:

Mer union utan muskler och färdriktning löser inte EU’s problem så länge de länder som har problem inte tar tag i dem på egen hand. Strukturreformer och väck med jordbruksstödet är rätta vägen fram till ett fungerande och starkt EU.